zondag 14 oktober 2012

Quilting

Als iemand ernstig ziek is, neem je al beetje voor beetje afscheid. En als het definitieve afscheid daar is, ben je blij voor diegene dat het over is. Voor mijn 'handwerkmoeder' kwam het afscheid toch nog sneller dan we dachten. De afgelopen week was moeilijk en verdrietig. 
Ik pak (letterlijk) de draad weer op en ben verder gegaan met quilten. Dat is voor mij een heerlijke bezigheid: terwijl je je gedachten op een rij krijgt, werken je handen in een rustig ritme. Voor in de trein ga ik verder met de sterretjes. 
When someone is very ill, you say goodbye bit by bit. And when it finally is over, you feel relieve for that person. Still, the last goodbye for my 'craftsmother' came quicker than we thought and last week was difficult and sad. 
I picked up needle and thread, and continued quilting. I love that pieceful work with my hands, while I can think. For in the train I cut some more little stars.

11 opmerkingen:

Josephine zei

XXXXxxxxxx
Denk aan jou! Tot morgen!!

KijkDaarIs zei

Mooie sterretjes...en quilten helpt zeker....
koester de fijne momenten met haar..
dikke XXXX...
ik denk aan je...

Ineke M zei

ook dit wordt een quilt met herinneringen
groet Ineke

Annelies zei

Je zult vast nog vaak aan haar denken en bij haar stilstaan. Lieve groet.

neeftje zei

Mooie speciale sterren! Sterkte!

Margot zei

Dat valt niet mee....denk aan de liefde,met de
mooie -verleden- tijden,sterkte !

Goed reistijdgebruik van deze frisse sterretjes,
en flink de quiltdraad gebruiken !!

Ineke zei

Sterkte! En je hebt prachtige sterren gemaakt
Groetjes, Ineke

inge zei

mooie sterretjes, sterkte!

Toos zei

Sterkte Elsbeth. En uit ervaring kan ik je zeggen dat bezig zijn met lapjes en garen je heel goed kan helpen om alle emoties en gedachten op een rijtje te krijgen. En neem de tijd daarvoor. Liefs Toos

betty prins zei

Zo werkt het bij mij ook, in alle rust, draadje voor draadje en denkend aan dat wat je bezig houdt.
Sterkte, Elsbeth

Else zei

Heel veel sterkte! Knuffel else