maandag 31 december 2012

Oud en Nieuw - Old and New

Laatst, op een bee, kwam het gesprek op "Ufo's","Wip's" en "Wim's", zoals dat bij iedereen wel eens voorbij komt. Het bleek dat ieder van ons wel een stuk of tien projecten in de kast heeft, waar van tijd tot tijd aan gewerkt wordt. Dat zijn dus de "Works in Progress".
Voor sommige mensen is dat een gruwel: als je iets begonnen bent moet je het eerst afmaken voordat je aan iets anders begint. Zo werkt het voor mij niet. Ik vind het geen probleem dat er vanalles ligt - ik wissel van tijd tot tijd. Maar... het is heel prettig dat er zo af en toe eentje af komt!
Met de 'Works in Mind" is het een ander verhaal. Die zijn nog niet tastbaar, maar dwarrelen rond in je geest. Ik weet niet wat erger is hoor!
Civil War Bride

Roseville - Kim McLean

Ik heb er best wel een aantal die me zo af en toe kietelen: Civil War Bride, een applicatiequilt van Kim McLean, een scrapquilt van 'leaders and enders', een applicatiequilt die ik zelf wil verzinnen, quilts voor de dochters, een stuk of wat die al jaren in een mapje zitten..Soms komt er eentje bij, soms gaat er een af. En dat kan makkelijk, want er is nog geen lappie gesneden :-)! Het zijn ook van die quilts die je best wel 'even' maakt, haha...Klein, overzichtelijk en niet zo veel werk *Ü*..
Ach wat geeft het, ik geniet lekker en ga gewoon door. 
En vandaag kan ik het zeggen: ik begin vandaag iets nieuws en maak het volgend jaar af!

Voor iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!

The other day we were talking about the amount of projects that we have, the WIP's and WIM's. I don't mind that I have about ten projects. I pick them up from time to time and yes, it is a pleasure when one is finished. Wim's are worse: they tease your mind. I love the appliqué quilts like the Civil War Bride or the quilts by Kim McLean, and I have some pictures and patterns waiting in a drawer. They are all easy and quick quilts, haha...no way..
But who cares..I will continue and keep having pleasure. And only today I can say: I will start a new one and will finish it next year :-)
Best wishes for the next year to come to everyone!

11 opmerkingen:

Else zei

Fijne jaarwisseling, knuffel Else

Annelies zei

Ik wens je een heel goede jaarwisseling en een heel gelukkig 2013 !

Evy en Petra zei

Hoi Elsbeth,

Alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst en alle geluk, gezondheid en uiteraard heel veel steekjes voor 2013!

Groetjes,
Evy en Petra

Judith zei

he gelukkig, ik heb ook allemaal projecten. Veel te veel, sommige bijna klaar en andere nog lang niet. Laten we hopen op een lang, gezond, voorspoedig, gezellig, quilterig leven om tenminste een deuk te slaan in alle stoffen die inmiddels verzameld zijn. Fijne avond.

marianne zei

Plannetjes maken is toch een vd. leukste kanten van onze hobby :-)Wens jou en je dierbaren alle goeds,gezondheid en plezier voor 2013.
En tot in het nieuwe jaar:-))

Jane in Cumbria zei

Leuk hoor, zoveel keuze te hebben ;o)
Fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2013!

Guusje, zei

O wat laat je prachtige quilt to be zien. De civil war bride vind ik ook zo mooi. Fijne jaarwisseling en een goed, gezond en creatief 2013 gewenst.

marion zei

ook voor jou een geweldig en gezond 2013

Supergoof zei

Heel veel GELUK in 2013 met mooie WIMmetjes!!
:o)

Klazien zei

Ik wens jou en je dierbaren een gezond 2013. Dat je van veel UFO's AFFO's weet te maken en ook nog tijd hebt voor een 'plannetje'.

In het kort: heel veel creativiteit in het nieuwe jaar!

Gert zei

Heel herkenbaar, ik heb dat ook (welke quilter niet, zou ik bijna zeggen) Ik heb op mijn laptop en telefoon een programmaatje waar ik lijstjes bij kan houden, en 1 ervan is mijn WIM lijstje. Elke keer als ik iets leuks zie, of een nieuwe techniek of een handige tip, dan komt 'ie op het lijstje erbij. Ik weet zeker dat ik mij niet zal vervelen ^_^ Ik wens je een mooi en creatief 2013 toe!