dinsdag 22 maart 2016

Jheronimus Bosch - visioenen van een genie



Hooiwagen




Het was lang geleden dat ik 's-Hertogenbosch was en het was een aangenaam weerzien met deze mooie stad! De tentoonstelling '500 jaar Jheronimus Bosch' in het Noord-Brabants Museum was de aanleiding om af te spreken met een vriendin die ik ook al veel te lang niet gezien had. 
Heerlijk was het en wat een prachtige tentoonstelling. 
Het was er wel érg druk - ondanks de tijdslot die je krijgt. Dat is een beetje jammer maar wel begrijpelijk als je bedenkt dat het uniek is dat deze werken van over de hele wereld komen.
De schilderijen en triptieken zijn de laatste tijd veel in de belangstelling geweest en die her'ken' je. 
Ik was vooral getroffen door de tekeningen (prenten). Ongelofelijk raak getekend en dat ze nog bestaan vind ik een wonder!



veel winkels in de stad besteden aandacht aan dit evenement. 

en leuke lappies blijven leuke lappies!














2 opmerkingen:

Phyllis zei

Wat een leuk verslag... misschien toch maar eens een tripje die kant uit plannen

Sonja Snijder zei

De drukte is uiteindelijk doorslaggevend voor mij geweest om niet naar de tentoonstelling te gaan. Jammer, maar ik heb daar zó n hekel aan,om niet op mijn gemak rond te kunnen drentelen. Den Bosch is inderdaad een leuke stad. Ik woon tussen Den Bosch en Utrecht in, en als ik dan eens naar de stad ga vind ik het altijd moeilijk kiezen. Utrecht trekt ook altijd, omdat ik er geboren ben (en Carol Cox natuurlijk).
Mooi foto´s heb je gemaakt.