maandag 16 december 2013

1001 dingen- 1001 things...

Never a dull moment toch, als je van handwerken houdt?
Ik heb me laten verleiden in Nantes tot het kopen van een bolletje verloopgaren voor een shawl. Om een 'wingspan' van te breien. Nou had ik al in geen eeuwigheid meer gebreid, dus in het weekendje weg had ik het mee zodat ik 'back up' had aan Bep. Zij kan namelijk héél goed breien! En met wat aanwijzingen en tips ging ik aan de slag. Het zag er helemaal uit zoals op het patroon, daar was niks op aan te merken, maar ik vond er geen snars aan :-)! Thuis ben ik nog verder gegaan in de hoop dat het wat zou worden maar nee.. Ik heb het breiwerkje uitgehaald en er maar gewoon lekker grannies van gehaakt voor een kol. En zo vind ik het práchtig!

En wat nog meer - want dit is maar één van de 1001 dingen!
Ik ben ook overstag voor de geborduurde randjes van Simone en Annelies. Ik heb behoorlijk wat spullen geërfd en ik had het idee er eens een keer een merklap mee te maken. De elke-week-een-randje actie geeft dit plan een leuk zetje, dat 'eens'  wordt dus ietsje eerder ;-). Ik ga de randjes combineren met een merklap à la Marken, waar ze dat ook deden/doen. 

Wat grappig trouwens om te zien hoe Facebook zo ongeveer explodeert in een paar dagen tijd...


Wat ik ook nog wil laten zien is een blokje van de 'Hampton Ridge', de BOM van DH&W waar we mee begonnen zijn. Als je de pakketjes er voor staat te snijden wordt het zó verleidelijk..ik móest even een blokje uit proberen. Zoals altijd in het 'éggie' veel leuker dan op de foto. Ik ga hem niet helemaal doen..maar de verleiding is groot. (Wie dat wel zou willen kan gewoon nog mee doen trouwens!)


en dan hebben we nog het witte babydekentje - bijna af, en de ruitjes...en de AWS, de Phoenix...en..en..en...
en dan ga ik óók nog, lekker tóch, de Mystery van Di Ford, doen...

Quiltmania Mystery Di Ford


het leven is te kort :-)))!!


When I was in Nantes I bought yarn to knit a 'wingspan' shawl. I started it in our weekend off, because I didn't knit for a long time. Bep helped me out, and it turned out ok, according to the pattern but I didn't like it at all. So - I pulled it and started again in crochet. Now - I like this, and it will be a scarf in time. This is only one of the 1001 things...:-)
My colleague Annelies starts an embroidery project with Simone, in January: an embroidered stripe every week. I inherited a lot off material which I wanted to use to make a sampler in due time..but I think the time is now, because I love the idea. I am going to do it the same way as the people on Marken already did a long time ago.
I also want to show the block of the 'Hampton Ridge' - the BOM we are running in the store. When you are cutting the fabrics it is sooo tempting...I had to make óne of them. I won't do the whole quilt...(but if you want to join, you still can).
The baby blanket is nearly finished and what else do we have..the AWS, Phoenix,  the plaids, and..and..and..
and..I am joining the Di Ford Mystery quilt which starts in January. 
Life is too short :-)))


7 opmerkingen:

Annelies zei

Never a dull moment. Ook ik sta in de startblokken voor Di !!

Phyllis zei

Inderdaad, never een dull moment, wij hebben toch allemaal tijd te kort! Leuke projecten allemaal, je granny's zijn mooi! Ben benieuwd naar ieders vordering straks met de Di. Het is vast een prachtige mystery, maar ivm echt te veel projecten sla ik hem over....

betty prins zei

Nee, jij komt echt (op z'n rotterdams..) tijd te kort...
Ik vind je grannies ook leuk met die verlopende wol, en grannies is zo makkelijk om te maken, in de trein en overal kan je het meenemen!
Ik doe ook mee met de randjes, heb m'n hele bak met garen en onaffe borduurtjes te voorschijn gehaald...zal leuk worden zo met z'n tweehonderden..
Wb de quilt van Di, ik wil hem ook gaan maken, hoe dat weet ik nog niet, maar dat komt vast wel goed..

marianne zei

Wat goed en leuk dat je de mystery van Di ook gaat maken !!!!!!

KijkDaarIs zei

haha hoe herkenbaar!!!!
alleen voor de nieuwe projecten nog ...twijfel..twijfel..;0)
maar aan plannetjes heb ik echt geen gebrek....
Fijne dag..!!

sylvia zei

ik heb net een blogje geschreven over tijd te kort......haha!!
leuke grannies, dat wordt vast DE sjaal die ook heerste vorig jaar!!
Tot rand's.....;)
groetjes, Syl

Tamara zei

Genoeg te doen Elsbeth. En ook zo leuk. Met 4 wip sla ik even over.