maandag 12 november 2012

wijsheid -wisdom

Vandaag zag ik een mooi gedicht over onrealistische verwachtingen die we van onszelf kunnen hebben. Heel toepasselijk voor mij...omdat ik weleens teveel wil en te ongeduldig kan zijn.  "In mijn hoofd heb ik hem al af" roep ik altijd - die quilt die ik vorige week begonnen ben..omdat ik een nieuw idee heb en dat ook meteen wil uitvoeren. Waardoor er een stapel (hee...zie eergisteren) projecten ligt - in het echt of in mijn hoofd. Ik vergeet weleens dat je wel een paar weken, zo niet maanden over een quilt kunt doen.
Het gevaar is dat je over je grenzen gaat, met alle gevolgen van dien. 
Oei...wat een wijsheden :-)

dit is zo'n quilt die ergens in een mandje ligt te liggen....
een quilt over het verschil tussen arm en rijk...

En hier is het gedicht van Theo Olthuis:

In je hoofd 
kun je alles
fietsen naar de maan
op de wolken staan
strelen met je handen los
lopen door een donker bos
vechten als een tijger
dansen met een elf
afscheid nemen zonder tranen
alles gaat vanzelf

Sorry, this is difficult to translate as it is a poem. But to me it is about to be irrealistic about what you are able to accomplish. not considering that it takes a lot of time to complete a quilt. You may end up with a pile of projects, being unsatisfied that you have too little time to finish them. Such wisdom...

6 opmerkingen:

Annelies zei

Een quilt die vraagt afgemaakt te worden.
Mooi gedicht !
Fijne dag in Zutphen vandaag.

KijkDaarIs zei

Wat herkenbaar....maar alles is ook zo leuk!!!...Wil zoveel proberen...;0)
Mooi gedicht..en zo toepasselijk..
Straks zie ik je gezellig in Zutphen!!!

Anoniem zei

Bedankt voor het gedicht-gelijk over geschreven.Allemaal zeeeeer herkenbaar-zucht.
Gelukkig maar dat we zoveel dingen leuk vinden en het ook nog kunnen doen.
Gezellige dag in mooi Zutphen en pluk de dag!!!!
groetjes,Truus uit Drenthe

marion zei

zo herkenbaar

betty prins zei

Ja, Elsbeth en zo ontstaan die 'stapels', in je hoofd al gemaakte quilts... Ik heb er ook last van, letterlijk en figuurlijk!

Klazien zei

O, dat gedicht, geweldig, een gedicht voor dromers!

Weetje, In mijn hoofd begin ik altijd aan een "prijswinner" maar halverwege vraag ik me af of het wel de moeite waard is om het af te maken omdat het volgende "gebroed" nóg veel mooier gaat worden. Resultaat: Een stapel UFO's die, als ik er een poos niet naar gekeken heb, toch wel aardig blijken te zijn en dan toch AFFO's worden met best wel een goed gevoel. (Die "prijswinner" is er trouwens nog nooit gekomen maar ik blijf dromen!) groetjes Klazien