vrijdag 3 februari 2012

Randje? Hoezo, randje?

 Laura blogde over de Lancaster bee van gisteravond en vroeg zich af of ik niet een randje was vergeten...dat behoeft natuurlijk enige uitleg! Ik heb gisteren namelijk opgebiecht dat er in mijn Mid19th Century Star quilt een 'foutje' zit. Omdat ik de quilt met een aantal van deze dames heb gesandwiched, vertelde ik hoe het kwam dat er  speling in de top zat. Ik dacht in eerste instantie dat het kwam doordat ik de rand met een andere naaimachine heb genaaid. Maar....maar....mááaar...aaahrrggg....ik ben gewoon een randje vergeten!!

het origineel van Margaret Mew

en deze van mij

Hoe ik daar achter kwam? Gek genoeg heeft niemand het gezien...totdat een deelneemster aan het 'blok van de maand' even in de winkel kwam kijken naar de quilt - ze vroeg zich af of ik het randje expres had weggelaten'(ze was precies met dat deel van de quilt bezig.

Huh? Randje expres weggelaten???

 Schaamrood op de kaken, dat snap je!
Maar ja, wat nu...alles uithalen?? Ik heb het even overwogen.  Maar ik denk het toch van niet, daar knapt het niet van op vrees ik - en Laura en de dames hebben de ruimte fantastisch weggewerkt - (knap hè). 
En met quilten hoop ik dat het goed komt.
Wat zeggen ze dan ook alweer..."only God is perfect"!
Zucht.....

I made a mistake in this quilt - nobody saw it until a customer came into the store to ask me if I did not put in a small border on purpose....whát??? She was right - when we were sandwiching the quilt I thought the top was a bit wobbly because I made the last border with a different machine. But no, I confessed to the group yersterday evening, it wasn't the machine...it was me...I think I am going to leave it like this - tearing the quilt apart is probably ruining it.
So the saying is right..."only God is perfect".
..big sigh.....

8 opmerkingen:

@nke zei

Niet over twijfelen, je hebt een uniek exemplaar !

baukje zei

Eerlijk gezegd zie ik het niet. Dus opvallen doet het niet!!

Ineke zei

Moest eerst héél goed zoeken, het viel echt niet op, nu zie ik het, maar stoort absoluut niet. Hij is wel uniek.
Groetjes,
Ineke Hulzebos

Berna zei

Ik zie het ook niet. Maar idd only God is perfect. Daarom maken de Amish ook expres een foutje in hun quilt. Dus hoezo iets fout gedaan? LOL

Else zei

Ohh echt jij foutje (lol) Dus dit is een uniek exemplaar,tis een beauty!! Fijn weekend, knuffel Else

betty prins zei

Het valt straks echt niet meer op, maar wat een schrik toch...
Ik heb het ook met een quilt gehad, al helemaal klaar, ik nam nog snel een foto voor het werkstuk naar mijn kleindochter ging, toen zag ik pas dat er een echte fout in zat...
Heel uniek dus!

Josephine zei

gniffelgniffel, Maar inderdaad, perfectie is voor god, zeggen ze.... Trusten! XX

Guusje, zei

O wat een giller, knap dat ze het weg konden werken en ik zou het ook zo laten zitten. Hier wordt hij nog specialer van.