donderdag 28 december 2017

2017 update

Tijd voor een Update! Facebook..Instagram...het gaat allemaal wat sneller. Maar met de jaarwisseling in zicht, heb ik toch even behoefte een een terugblik.
Time for an update..after quite some time.
2017 was een bewogen jaar kunnen we wel zeggen!
Voor mij was een hoogtepunt, uiteraard, de geboorte van dit moppie. Met haar vrolijkheid en humor, zo klein als ze is, heeft ze volledig ons hart gestolen!
A highlight of this year was the birth of this little handsome. With her cheerfullness and humour, as little as she is, she has stolen our heart!





Heerlijk is het om met haar te spelen en te zien hoe ze zich ontwikkelt en jee...
wat gaat dat ongelofelijk snel!
En wat is het ontroerend te zien hoe 'jouw' kind het doet als ouder. Ik heb het vaak gehoord maar om het te ervaren is toch wat anders. Wat doen ze het goed, deze twee verse ouders. Het was niet altijd makkelijk, nachtenlang een huilend kind, maar ze hebben het met zoveel liefde en geduld doorstaan!
We love to play with her and to see how quickly she develops, it is incredible. It is very touching to see your child as a parent. It wasn't easy, a lot of crying in th night, but these new parents were so patient and loving.

Dit jaar ook is de jongste op pad gegaan. Terug uit Vietnam, na een maand reizen, kwam ze vertellen dat ze een paar weken later naar Nieuw-Zeeland zou gaan...voor toch wel een jaartje.  
Also this year my youngest went to New-Zealand, for at least a year. She is doing well and I am very proud of her. She left everything behind for this adventure, quite courageous!



En dan krijg je deze foto..
Ik ben supertrots. Je moet het maar durven,baan en familie achterlaten en op jezelf vertrouwend het avontuur tegemoet gaan. Letterlijk een sprong in het diepe. Prachtige foto.



En waar ik zoal aan gewerkt heb...deze 'joekel' heeft veel tijd gevraagd: de 'Had-je-me-Maar' die ik in 2015 begon. Op de valreep van het nieuwe jaar heb ik alle onderdelen af en mag de rand er om. 
Het was wel een doorbijtertje...maar nu ben ik er erg tevreden mee.
I have been working on several projects. This one took a lot of my time, but now that it is almost finished, I am very happy with it.



 Deze top kwam ook af - een 'challenge 'die we in St. Marie-aux-Mines' aangingen. 
Veel stoffen uit de 'scrapzakken' daar (uit de textielfabriek) zijn in deze quilt verwerkt. Het is een reproductie van een quilt uit het V&A.
This one is a replica of a quilt from the V&A Museum in London and made with fabrics from the textile factory in Ribeauvillé France. 


Ook dit poppenquiltje heb ik gemaakt - mag naar de speelgoedkist als de kleine dame groot genoeg is om er mee te spelen. 
Nu mag hij nog even in de winkel pronken.
This little dollquilt from Dutch Heritage fabrics is for my little lady - when she is old enough to play with it. Now it is in the store..


Voor vrienden maakten we samen (DH en ik)  een quilt ter gelegenheid van hun nieuwe huis.
This quilt my DH and me made together for friends.


Renée werd 70 en dat werd in St. Marie-aux-Mines gevierd, o.a. samen met Michèle. Friends forever!
Renée turned 70 when we were in St. Marie aux Mines. 



Ook deze maakte ik - mijn versie van de 'Sisters'. 
Hij moet nog gequilt worden...maar dat komt wel goed.
My version of the 'Sisters'. 


Samen met Yvonne en Anette maakten we voor Trudy de quilt af die zij niet meer kon behappen. Wat was ze er blij mee!
we, me,Anette and Yvonne finished a quilt for Trudy who couldn.t anymore. Her face when it was ready was priceless. 

Het zijn  maar een paar 'highlights' die me zo te binnen schieten van afgelopen jaar. We hebben zoveel leuke dingen gedaan, zowel privé als in de winkel, teveel om op te noemen.
We did a lot of great things and had many happy moments, both private and in the shop.But we also had sad times. Recently we were confronted with the fact that life can be over suddenly without warning. It makes you silent. We once more realise that we should not take for granted that there is 'tomorrow' and enjoy every moment of it. 

Helaas zijn er ook verdrietige momenten. 
Kort geleden nog zijn we geconfronteerd met het feit dat het leven zomaar ineens voorbij kan zijn. Dat maakt je even stil en in jezelf gekeerd. 
We realiseren ons weer even extra dat we ons gelukkig mogen prijzen met alles wat goed gaat, en dat 'morgen' niet zo vanzelfsprekend is als we weleens willen denken. 


Met die gedachte breng ik samen met Edwin een toast uit op 2018, maak er een mooi jaar van!
With that in mind we toast on 2018 - make it a good one!


14 opmerkingen:

Wilma zei

Mooi Elsbeth! Proost op een mooi nieuw jaar. Veel plezier, gezelligheid en gezondheid gewenst.

quiltingmieke zei

Piep mooi overzicht meid
Ik wens jullie ern gezond en mooi 2018
Knuf

Judith zei

Proost! Vier t leven! Prachtig overzicht!

Unknown zei

Mooi��. Voor jullie ook een gezond en gelukkig 2018.

Unknown zei

Ook voor jou en je dierbaren een heel goed 2018! Als ik die bungy jumpende dochter zie, is het maar goed dat je niet alles van te voren weet! Dat er in het volgend jaar maar heel veel hele leuke verrassingen op je weg komen!

Lida zei

Een bijzonder jaar voor jullie met een schattige kleindochter en te gekke quilts, met ups en downs maar samen en ik wens julliecdan ook een heel fijn en goed 2018. Groetjes
Lida

Else zei

Mooi overzicht van het jaar Elsbeth. Ik wens jou en die je lief zijn een gezond en creatief 2018. Zwaaizwaai

Annelies zei

Ik wens jullie een heel gelukkig, gezond en creatief 2018 toe ! Mooi overzicht !

Marina Brito de Campos zei

Een oud collega stuurde mij eens een kaart met deze tekst: Je kunt geen dagen aan je leven toevoegen, maar je kunt wel meer leven aan je dagen geven. Dat vond ik een leuke gedachte. Stel niet uit wat je graag wilt zien gebeuren en doe alles met positieve wijd open ogen! Een goed 2018!

marianne zei

Ook voor jullie alle goeds voor 2018,dat iedere dag met een zonnestraaltje mag beginnen.
En dat jullie volop mogen genieten van jullie kleindochter.
Wij doen het hier met onze kleinzoon.Wat ook het mooiste van 2017 was.:-))

Ineke zei

Een gelukkig en creatief 2018 gewenst!

Karen zei

Happy New Year and may you have many new adventures and make beautiful new quilts.

quiltsathome zei

Een mooi blog en ik wens je nog een fijn 2018 !

Blog27999 zei

Your Affiliate Profit Machine is waiting -

And making money online using it is as easy as 1..2..3!

Here are the steps to make it work...

STEP 1. Choose which affiliate products the system will promote
STEP 2. Add PUSH button traffic (it takes JUST 2 minutes)
STEP 3. See how the system grow your list and sell your affiliate products all for you!

Are you ready to make money automatically??

Click here to activate the system