maandag 13 maart 2017

Irish Circles in Cheltenham!

Afgelopen weekend was ik in Engeland, in Solihull om precies te zijn, voor een flitsbezoekje 'met een missie'.


Na het inchecken in het hotel liep ik even snel een rondje, even de sfeer proeven!


Het blijft toch altijd weer een feestje, Engeland!


 Heerlijk toch, dit straatbeeld! Solihull is een leuk dorp onder de rook van Birmingham.



Maar...dit dorp was niet de reden voor mijn  bezoek: ik kwam voor de 'bed-turning' van de Irish Circles- de échte zal ik maar zeggen.


Dus ging ik op pad! 
Zaterdagochtend - eerst met de bus naar Birmingham - Hall Green, voor een bezoekje aan 'The Cotton Patch'. Leuk om even geweest te zijn! 
Uiteraard een paar lapjes gescoord :-)





Vervolgens met de trein naar Cheltenham - via dit flitsende station in Birmingham (New Street).


met natuurlijk...mind the gap ;-)

Ruim 45 minuten later was ik in Cheltenham en de bus bracht me vlakbij 'The Wilson'.



 Om twee uur was de sessie gepland. 
Ik had via Facebook contact gemaakt met Sue Watters en we ontmoetten elkaar in de hal. 
Er was een uur de tijd om drie quilts te bekijken. 
In een warme ruimte werden maximaal 15 personen toegelaten. De quilts lagen op zuurvrije vellen en werden door twee medewerkers met handschoentjes neergelegd. Geen foto's, niet aankomen..alleen maar kijken. Een goede oefening inprenten!

De eerste quilt was een 'crazy quilt'. De tweede een broderie perse quilt - met schitterende vogels en andere elementen. Onder andere met een stof die gemaakt is ter gelegenheid van de Thames Tunnel uit  1843, waardoor de quilt enigzins te dateren is. Geweldig om te zien hoe simpel ze ogenschijnlijk werkten: knippen - 'plakken' - klaar...maar er zit zéker structuur in de opbouw. 

De derde quilt was de quilt waar we allemaal voor gekomen waren: o.a. vanuit Schotland, Wales en Cornwall, 'the Irish Circles'. 
Eigenlijk is het geen quilt te noemen maar een top.  
Schitterende kleuren, veel chintz. Roze, bruin, blauw en héél veel strepen zijn er gebruikt. Het zou de moeite waard zijn om deze stoffen te reproduceren! Alle foto's die de ronde doen, doen geen eer aan de kleuren. 
Het was bijzonder om te zien hoe de quilt is gemaakt - lijkt op geen enkele manier zoals ik het gedaan heb!

Na afloop hadden we in het café van het museum een gezellige ontmoeting. En dan blijkt maar weer hoe klein de quiltwereld is: iedereen kent elkaar wel ergens van en het is alsof je elkaar al jaren kent!



Terug in de trein naar Solihull las ik in een tijdschrift wat ik in The Cotton Patch gekocht had dit stukje! Nadat de quilts uit het nieuwe boek van Di Ford en Petra Prins/An Moonen in Amersfoort hebben gehangen, gaan ze door naar Cornwall!



 Tot slot nog even mijn versie van de Irish Circles. Hij is gemaakt naar het patroon van Karen Cunningham. Hij lijkt qua opzet op het origineel - en nu ik de 'echte' heb gezien heb ik eigenlijk erg veel zin aan een tweede te gaan beginnen...maar dat blijft nog even een plan ;-)).


Het was een behoorlijk reisje al met al, vrijdagmiddag heen en zondagmiddag terug - maar heel erg de moeite waard! 
Ik heb nieuwe vrienden gemaakt - en dat is nog wel het allerleukste!

7 opmerkingen:

Judith zei

Helemaal geweldig dat je dit hebt ondernomen!

Sue zei

A fun day indeed, we Quilters just band together like old family and we enjoyed your company and I certanley enjoyed my wonderful gifts.
Look forward to meeting again another time another place.
I'm even more inspired to carry on with Jane Pizar again.

Annelies zei

Wat goed en leuk dat je dit gedaan hebt. Volgens mij onvergetelijk !

Else zei

Bijzonder reisje heb je gemaakt!!
Zwaaizwaai

Phyllis zei

Dat moet een geweldige ervaring geweest zijn, top!

Françoise zei

Mind the gap roept een heleboel herinneringen op...lang geleden...Leuk dat je aan drie woorden genoeg kan hebben!

Blog27999 zei

Strange "water hack" burns 2 lbs overnight

At least 160000 women and men are using a easy and SECRET "liquid hack" to lose 2lbs each and every night in their sleep.

It's scientific and works on everybody.

This is how you can do it yourself:

1) Go get a drinking glass and fill it up with water half glass

2) And now follow this amazing HACK

so you'll be 2lbs lighter the very next day!