maandag 7 december 2015

Cadeau-quilt


Lange tijd kon ik niets schrijven over de vorderingen van deze quilt omdat het een cadeau was voor mijn nichtje. Het begon met het kompas...want het thema moest 'reizen' zijn.
Een paar maanden lang heb ik allerlei stoffen verzameld: onder andere de wereldbol, treinkaartjes, meetlinten (afstanden ;-)), klokken, postzegels en handschriften (van naar huis gestuurde brieven en kaarten), de plattegrond van Barcelona en Parijs (hoe komt iemand er op om daar stof van te maken??) en fietsen (dit 'kind' is in Nederland geboren maar woont in het buitenland).


na het naaien kwam het dubbelen - op de huiskamervloer met hulp ;-)



doorstikken op de naaimachine


en proefslapen op het 'personeels'weekend, waar ik de afwerkbies er aan heb gezet.


Net op tijd klaar - want vandaag gaat de quilt met het 'kind' mee naar haar huis. Ze is er ontzettend blij mee gelukkig (pfoei...). Ik hoop dat ze er lang plezier van heeft en dat het ingenaaide muntje (dank voor de leuke tip Kris) alle geluk van de wereld geeft!


nagekomen bericht :-):


13 opmerkingen:

marianne zei

Wat een prachtig cadeau,je blijft er naar kijken en plaatjes zoeken.
En wat een werk zal dit zijn geweest.
Compliment !!!!

marion zei

ik ben op slag verliefd...........wat een schatje !!!!!!

Annelies zei

Wat is het een leuke quilt geworden !

Elsbeth zei

Het was ontzettend leuk, dat 'zamelen' (kan er nóg wel een maken, haha)

Laura Strating-Janssens zei

Arme Ed...en een blijde nicht (zij van de trein?!). Wat een warm cadeau Elsbeth!!

Marina Brito de Campos zei

Wat een mooi en leuk kado. En hoe zit dat met het muntje?

Judith zei

in een woord GEWELDIG, en dat muntje, geniaal!

Elsbeth zei

dank jullie wel!
dat muntje was een tip van Kris (collega uit de winkel van Petra, zij komt oorspronkelijk uit Amerika en vertelde dat ze dat daar (soms) doen als een quilt cadeau gegeven wordt. Ze noemde het een ' penny for luck'. Ik vond het een leuk idee.
Vanmorgen kreeg ik een foto van het gezin onder de quilt, heb hem (met toestemming) onder aan het bericht geplaatst :-).

Unknown zei

Wat een mooie quilt. Wat een plezier zal je gehad hebben om al die stofjes te verzamelen.

Handig hé zo'n lege vloer :)

Liefs Hermien.

betty prins zei

Het is echt een superquilt geworden, zo bijzonder en dan dat muntje...die 'leen' ik voor mijn quilt voor DD..

Unknown zei

Prachtige quilt! Ik ben grootgebracht met een andere variant van het muntje: als je vroeger in de USA het huis uit ging om te studeren, kreeg je een muntje (een penny) in je pennyshoes, zodat je in ieder geval nog geld had om thuis te komen.

Sabine.v zei

Een echt originele en leuke quilt! Daar heb je veel voorbereidend plezier aan gehad. Leuke kleurencombinatie ook. Veel geluk aan het jeugdig koppel!
sabine.v

Carin Wijnand zei

Oh zo bijzonder en wat een prachtige kleuren, doet mij heel Frans aan. Gefeliciteerd hoor . gr. Carin