maandag 5 september 2016

Update

Het lijkt een eeuwigheid sinds ik voor het laatst geblogd heb!  Ik kon even niet zo veel laten zien en dan is de neiging om te bloggen ook wat minder. 


Deze is af - daar heb ik van tijd tot tijd wel wat van laten zien. Ontzettend leuk om te doen, deze 'Mandala' quilt. Het is een patroon (en stofpakket in dit geval) van Material Obsession. Door grote motieven rond te laten lopen krijg je beweging in de quilt. Voor de sashings gebruikten we een stof van 'Cotton and Steel', grijs met een soort geborduurde kruisjes er op. De setting triangles vind ik een vondst, wát een effect! De quilt is voor Petra Prins in Zutphen - en in beide winkels wordt het patroon verkocht.


Tussendoor was deze in de maak. Een groot project met héél veel uitzoekwerk. Ik mag er nog niet te veel van laten zien...


En toen werd DD jarig - dit jaar 30. Echt een mijlpaal! Afgelopen januari een huis gekregen en alles was top, alleen...die voortuin...wat een oerwoud. Bij wijze van verrassing kreeg ze voor haar verjaardag een tuin make-over. Op TV in een half uurtje gepiept....maar in werkelijkheid hebben we met 10 man een hele dag en avond gebuffeld om het voor elkaar te krijgen. En dat op één van de warmste dagen van het jaar...pfoei!


Maar hóe gaaf is het geworden! In één woord súper!


En tussendoor: nog steeds dit project! De laatste hoekjes passen als een zonnetje :-) - daar wordt een mens blij van! De top is inmiddels af....mag er nog steeds niet meer van laten zien!



Gisteren heb ik me hier op gestort. Lang geleden naaide ik veel kleding en was dat een grote passie. 
Vooral voor de kinders toen ze klein waren. Nu wordt één van deze kinders zelf moeder en hoe leuk is het om daar weer voor te gaan naaien. 
Heel bijzonder vind ik het en ik verheug me enorm. Nu het wereldkundig gemaakt mag worden, kan ik deze blokjes laten zien.


De 'turtle' quilt van Linda Koenig uit 'Ratsburg Road quilts' in repro dertiger jaren stofjes. Gecombineerd met het witte ondergrond stofje vind ik het zó schattig voor een eerste (oma)quiltje! Ik kan wel tien quiltjes verzinnen natuurlijk :-) maar we beginnen maar eens met deze!

Fijne dag!

3 opmerkingen:

Ineke zei

Spannende dingen allemaal, tops die wij niet mogen zien, maar het allergaafste, leukste is toch dat er een kleine komt in de familie. Van harte gefeliciteerd!

Karen zei

Very pretty work.

Sonja Snijder zei

Geen wonder dat je geen tijd had om te bloggen. Je bent heel druk geweest met quilten 😀 En het resultaat mag er zijn. Omaquiltjes maken is heel dankbaar werk, weet ik uit ruime ervaring. Alvast gefeliciteerd!