zondag 4 maart 2012

leef tijd - age

Vanmiddag was ik op bezoek bij een tante. Een oude tante. Bijna 97 jaar oud - en toegegeven, een beetje vergeetachtig is ze wel inmiddels. Maar na een kopje thee en een paar koekjes kwam er langzaam een en ander aan herinneringen naar boven. Dit is het gastenboek, door haar vader gemaakt ter gelegenheid van haar huwelijk in 1938. Ik weet nog dat ik daar als kind iets in mocht schrijven als ik bij haar gelogeerd had. 



en dit borduurwerk is gegeven bij hun 25 jarig huwelijk.
Een bijzonder mens, deze oude tante. Door haar leven in dienst te stellen van anderen heeft ze veel betekend, zeker ook in mijn leven. Ze is een inspirerend voorbeeld.
This afternoon I visited an aunt. An old aunt. She is nearly 97 years old. And yes, her memory is not the same as it was before. But after tea and cookies, memories came back. This is her old family album, made by her father when she got married in 1938. I remember that I was allowed to write in it when I was a child and spend a holiday in her house. And the embroidery was made when she was married 25 years. 
She is a very special lady. By taking care of other people all her life, she meant a lot for many people. She is a very inspiring person to me.

4 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een mooie gezegende leeftijd en wat leuk dat je haar eens een bezoekje brengt. Lieve groetjes

Berna zei

Fijn dat je nog bij je tante op de thee kunt gaan en dat er dan mooie herinneringen los komen. Geniet er nog maar van.

Guusje, zei

Wat een prachtige en waardevolle stukken zijn dit en wat geweldig dat je er nog heen kunt gaan en er zo van geniet en zoveel mooie herinneringen aan hebt.

Wieke van Keulen zei

Wat een leeftijd en heerlijk om die verhalen te mogen horen en die prachtige oude herinneringen te mogen zien.